Pages

Followers

Wednesday, August 29, 2012

RAYA dan kerja

Hari raya sudah 10 hari, Mood raya ada lagi tetapi tidak ada plak yang buat open house..Hari ini secara rasminya aku telah mula bekerja kembali setelah cuti untuk berhari raya. Nak kata teruja sangat tak adanya, tetapi mood oklah..Kalau di fikir-fikir balik dapat raya dengan family is the best thing berbanding dengan orang yang berada diperantauan dan tak dapat cuti untuk berhari raya..alhamdulillah.. Raya tahun ini macam biasa jelah "besederhana" tiap-tiap tahun pun memang macam ni, ayat bajet artis-artis gitu..puiiiii...

Tahun ini raya theme biru turquoise semua ahli keluarga, my mom dan my dad serta dua adik ak..To my brother yang second plak theme baju rayanya warna hitam..dan to abang yang sulong plak campur ala2 mix gitu warnanya..Erm warna apa-apa pun yang kita pakai, yang penting raya meriah..

Duit raya plak tahun memang ni memang tak de ler..sebab da tua...hahah tiba-tiba je..Apa yang best la masa raya ni dapat makan ketupat palas yang mak aku buat..memang sedapla sama ada ketupat palas biasa or berintikan serunding..sedap tu..



Selain tu apa yang aku suka buat perkara pelik pada hari raya ialah pakai baju baharu, lawa-lawa tetapi duk rumah dan tunggu orang datang beraya..Pernah tak ko orang terfikir..tetapi bagi sesetengah orang ialah memang tak pelik sebab semua orang pakai baju baharu namun pada hari raya je orang pakai baju baharu dari pagi sampai ptg dan duk umah je..kepada yang memang suka berjalan pada hari raya terutama hari raya pertama memang tak pelik la kalau pakai baju baharu.. BAgi BS memang tak suka berjalan pada raya pertama sebab masa ini lah untuk merapatkan silaturahim dengan sanak saudara sedang menunggu dihari mulia bertemu mesra heheh..lagu raya la plak..

Oklah BS da penat bukan penat apa penat memerah idea..nanti BS update lg blog ni ya..ok Daaaa...

3 comments:

  1. sedapnya ketupat palas yg letak jagung tu..tingin nak makan lagi!

    ReplyDelete
  2. Rayo baru nie dkna tak dae nak makan tupat. Ohhh balik kl rasa nyesal alk x mkn time duk kg :-(

    ReplyDelete
  3. raye thun nie xdpt pon mkn ktupat palas...huhu

    ReplyDelete