Pages

Followers

Sunday, May 13, 2012

Double Day...erk 2 hari ke hari nie..

Erm macam menarik je entri kali ni..Apa itu "double day" ker "Double Date" hehehe...Hari nie kan 13 may...Minggu kedua dalam bulan Mei..Mesti ko orang tahu kan. Hari ini ada;ah Hari Ibu. Bagi aku lah, aku menyambut hari ibu ini adalah sebagai tanda menghargai segala jasa-jasa ibu aku yang membesarkan aku dan tak lebih dari itu.

"Apa hadiah atau penghargaan yang ko orang berikan sebagai tanda menghargai Ibu anda.. Sini " as a writer for this blog" memberi beberapa idea yang tidak memerlukan wang ringgit atau harta, iaitu cukup dengan ucapan terima kasih sudah memadai.  Hati seorang ibu pasti terharu bila anaknya menghargainya sebagai ibu walaupun dengan ucapan terima kasih. Anggaplah macam inilah bila kita dihargai apa yang kita rasa?.. "pasti gembira kan" dan begitu juga dengan ibu kita. Kepada sesiapa yang masih lagi mempunyai ibu, cepat-cepatlah "call" ibu anda dan menyatakan tanda terima kasih anda..Dan kepada yang telah tiada, sedekahkan al fatihah semoga rohnya dicucuri rahmat dari Allah Swt..hurm tapi ingat bukan tiba hari ibu kita je untuk kita mengigati ibu kita, kalau boleh tiap-tiap hari tunjukkan rasa kasih dan juga sayang kepada ibu kita.


Kedua, hadiah yang boleh diberikan ialah dengan membawa ibu anda menjalani pemeriksaan kesihatan. Biarlah ibu kita senantiasa berada dalam keadaan sihat waafiat.. Kosnya tak mahal, Kerajaan banyak menyediakan kemudahan untuk membuat pemeriksaan kesihatan selain di hospital kerajaan, klinik desa mahupun klinik satu malaysia pun boleh dilakukan pemeriksaan kesihatan.

Selain memberikan hadiah seperti alat make-up bagi ibu-ibu yang suka make-up, "hand bag", pakaian dan sebagainya, bolehlah pada hari ibu ini apa kata biar ibu anda menjadi madam besar kat rumah pada hari ini.. Biar anda melakukan kerja-kerja rumah dan memasak masakan istimewa kepada ibu anda..Kalau pandai rekalah resepi-resepi baru yang memang tidak ada di jual di mana-mana kedai dan juga buku masakan, itu lebih baij. Tapi BBS masih lagi belajar, "so" tak ada kat rumah jadi just "call" jelah "wish" hari ibu.

Kek "for my mother" heheh- gambar hiasan je..heheh

Hurmmm...Apa yang "double day tu..mesti tak sabar nak tahu kan..Selain menyambut hari ibu, hari ini ilah hari kelahiran aku..Alhamdulillah bersyukur kerana aku dipanjangkan umur dan harap-harap dimurahkan rezeki insyaallah...Aku masih ingat lagi masa waktu aku dilahirkan (tiba-tiba taw)..heheh  tak adalah Emak aku "tell a story lah" ala-ala masa nak tidur gitu, Mak aku cite yang aku ni lahir pada bulan ramadhan, waktu itu  dah dekat nak raya, so perkiraan aku hari kelahiran aku kalau mengikut tahun islam ialah jatuh pada bulan puasa.. brape ramadhan aku pun tak tahu..tapi ikut tahun masehi lagilah senang..ikut tarikh je kan..Tak payah nak kusutkan kepala hahahha..

Happy bufday to me..happy bufday to me..Bak kata usop wheelcha..(HKLBR)

Oklah mata pun da mengantuk nanti "Update" lagi dengan entri2 yang menarik..K nite..

No comments:

Post a Comment