Pages

Followers

Monday, June 4, 2012

Boleh ke.

BS kali ini nak tell a story mengenai something yang memang BS tak pernah buat iaitu bejalan sambil mengangkat dua belah kaki..hurm macam mana tu..heheh, yang sebenarnya BS nak menceritakan pengalaman BS nak jadi sukarelawan SUKAN MALAYSIA @ SUKMA.. Anda semua pasti tahu kan..Bila SUKMA akan diadakan dan dimanakah akan berlangsung sukan ini?

BS akan expalin sikit mengenai SUKMA ini.. Sukan Malaysia kali ke 15 akan diadakan di Pahang pada 7-16 Julai 2012.  Acara ini akan berlangsung selama 10 hari di beberapa tempat di sekitar kuantan dan juga di Temerloh serta Pekan pahang. Atlit-atlit sukan akan ditempatkan di beberapa tempat penginapan seperti di POLISAS, UMP Gambang, Kolej Ikip Casa Tanjung, Kipsas, Kolej Profesional Mara, Universiti Islam Antarabangsa Indera Mahkota, Institut Latihan Kemas Kuantan, IKBN Lancang, Pusat Latihan Maritim Gebang, dan Pusat Latihan Guru Dalam Perkhidmatan Zon Timur Sri Tualang.

Bagaiman dengan Maskot untuk SUKMA pada kali ini, untuk pengetahuan anda ialah Gajah. Gajah ini diberi nama iaitu, Melentai, Puteh, Tahan dan Teku. Kesemua 4 Maskot.. Berbalik masa BS p untuk temuduga menjadi sukarelawan ini, Muka dah la cuak sebabnya boleh plak lupa bila sukan malaysia ini berlangsung. Nak kata takut sangat untuk interview tu tak adalah sebab bukanya nak apply mintak kerja kat situ heheh..

Bila masuk-masuk je bilik interview tu, orang yang kat dalam tu tanya samada masih belajar lagi ke belum lepas itu dia explain pasal sukan malaysia ini. Rasa cuak tadi terus hilang so apa lagi time untuk borang-boraklah apa lagi..Interviewer tu sempat expalin benefit kalau berjaya menjadi sukarelawan ini antaranya Elaun RM 50 sehari mengikut waktu bertugas, Baju Tshirt, Track Suite, dan makan 3 kali sehari, itu la yang BS ingat..


Interviewer tu suruh pilih vanue sukan untuk menjadi sukarelawan BS pilih untuk jadi sukarelawan Sukan Hoki dan juga Akuatik sebab dekat je dengan tempat BS tinggal. Kedua-dua acara ini akan berlangsung di Wisma Belia dan Stadium Utama Sukpa.Selain itu BS pilih untuk menjadi Bapa Angkat dan tempat untuk bapa angkat ini BS pilih di UIA Indera Mahkota, penempatan untuk atlit Sepak Takraw dan Boling Padang.

Dalam 2 minggu lagi barulah tahu resultnya macam mana berjaya atau tidak.. Apa-apapun terserah pada rezeki..Kalau ada adalah.Insyaallah..



Maskot SUKMA 2012


Sempat lagi berposing..

No comments:

Post a Comment