Pages

Followers

Wednesday, June 6, 2012

TV 1 Malaysia

Kali ini BS nak share dengan pembaca Blogger yang diluar sana mengenai TV 1 Malaysia. Bukan Komputer Riba 1 Malaysia je yang ada TV pun ada jugak. Sekarang ini 1 Malaysia sudah menjadi sebati dalam kalangan rakyat malaysia ini. Slogan 1 Malaysia telah diperkenalkan oleh Perdana Menteri Malaysia yang ke enam iaitu Dato Seri Najib Bin Tun Abdul Razak pada  2 April 2009. BS Malas nak story panjang panjang mengenai 1 Malaysia ini, kalau hendak tahu Google kan ada..heheh

Berbalik kepada TV 1 Malaysia tadi, yang sebenarnya ialah TV 1 Malaysia ini adalah satu Program Komputer untuk menonton TV secara Percuma melalui sambungan talian internet. Daripada anda sibuk-sibuk Google mencari laman-laman web yang menyediakan perkhidmatan TV online ini baik lah anda Install di Komputer anda dan sangat menyenangkan hanya klik bila anda memerlukanya. BS akan menunjukkan cara-caranya..


Langkah pertama kenalah Download file installernya dulu di
http://www.mediafire.com/?o2m45lcanqzf8mq
Setelah siap download kenalah extract dulu lepas tu barulah boleh Install. Nak Installnya just Klik pada setup dan ikut je arahan sampai installation itu Finish. Software ini freeware so anda tak perlu risau dan tak merbahaya pun pada laptop anda..heheh.


Antara saluran TV yang anda boleh lihat ialah TV 1, TV 2, TV 3, TV Al Hijrah, eRama TV, MYTV, TVi, CQTV, EG IPTV, Tamil TV, CCTV 2,CCTV 4, CCTV 9. Software ini memerlukan minimum 384 kpbs untuk download dan 128kpbs untuk upload so ok je kan tak lah berat sangat, guna broadband pun lepas ok. Bila installation berjaya tu tekan je ikut nombornya contoh 601 untuk menonton saluran TV 1, 602 untuk TV 2 dan seterusnya. Kalau dah bosan-bosan tu cuba la tgk TV 1 Malaysia Online... Selamat Mencuba.


 Front Page


Antara saluran yang disediakan pilih jangan tak pilih

3 comments:

  1. hahahha..welll nk uat macam mana da nasib ko..so aku share2 je la..

    ReplyDelete
  2. hahaha...suke tgok korg...suke share2...so sweet..

    ReplyDelete